OK
جمعه 31 فروردين 1403
1 2 3
FITCO manufactures the highest quality products <=> فيتکو : راه حلهاي خلاقه , انجام فوري , کار برجسته

 

الياف کربني در ساخت موشک

راه‌اندازي خط توليد الياف کربن به عنوان يکي از ده کشور دارندة اين فناوري از آن حيث حائز اهميت است که کليه مراحل از مطالعات بنيادين، طراحي پايه و تفصيلي سخت‌افزار و فرآيند توليد، ساخت و نصب تجهيزات و ماشين‌آلات و نهايتاً راه‌اندازي و اخذ محصول استراتژيک الياف کربن، به صورت کاملاً بومي و با تکيه بر توان مهندسي وزارت دفاع صورت گرفته است .
تأمين الياف کربن با توجه به نقش گلوگاهي در توليد سامانه‌هاي پيشرفته و هوشمند دفاعي، به دليل محدوديت‌هاي وضع شده از سوي دشمنان همواره با چالش‌هاي فراوان رو به رو بوده و نه تنها فروش فناوري توليد، بلکه محصول الياف کربن در فهرست اقلام تحريمي قرار دارد .
از سوي ديگر، رشد سريع فناوري هاي ساخت در سيستم هاي نوين سلاح، کاربرد مواد پيشرفته و در رأس آنها الياف کربن را اجتناب ناپذير کرده است .
الياف کربن در حوزة دفاعي کاربردهاي گسترده‌اي دارد، از قبيل ساخت سپر حرارتي نازل و بدنه‌هاي سبک در موتور سوخت جامد مرکب موشکها، ساخت قطعات بال و بدنه انواع هواپيماهاي جنگي و تجاري و بدنه سلاح‌هاي سبک و در بخش غيردفاعي نيز الياف کربن در مواردي نظير ساخت مخازن ذخيره‌سازي گاز طبيعي (CNG) ، مقاوم سازي ابنيه، ساخت سکوهاي حفاري و استخراج نفت و گاز، پرة توربين‌هاي بادي، پيل‌هاي سوختي، انواع لنت ترمز هواپيما، واگن‌هاي قطار و تجهيزات ورزشي مورد بهره‌برداري قرار مي گيرد .
استحکام فوق العاده بالا، پايداري حرارتي و ابعادي عالي، هدايت الکتريکي بالا، مقاومت شيميايي عالي و سازگاري با نسوج بدن انسان از ويژگيهاي الياف کربن مي باشد .

وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح



1395/10/22
Bookmark and Share نظرات شماره خبر :126 تعداد بازدید :5941